Konfliktų sprendimas

Konfliktai, įtampos, problemos yra neišvengiami kiekvienoje organizacijoje. Žmonės yra skirtingi: jie turi skirtingus požiūrius įvairiais klausimais, savus problemų sprendimo būdus. Tarpasmeniniai konfliktai kyla iš nesutarimų tam tikrais klausimais. Žmonės gali ir toliau nemėgti vienas kito net ir po vieningo sprendimo vien dėl neteisingo derybų būdo. Tada kyla klausimas, ar jie darys tai, ką nusprendė? Jeigu ne, tai gali sąlygoti tolesnius konfliktus.

Norint pasiekti geresnių bendradarbiavimo ir sutarimo rezultatų, konfliktinėse situacijose jūs turėtumėte atkreipti dėmesį į šiuos dalykus:

1. Aktyviai ir reflektyviai klausyti:

(a) stengtis suvokti kiekvieno poziciją ir požiūrius konfliktinėje situacijoje;

(b)  stengtis sukelti pasitikėjimą taip, kad konfliktuojantys galėtų būti atviri ir sąžiningi tarpusavyje;

2. Pasitelkti  palaikymo gebėjimus:

(a) padaryti didelį poveikį kitiems;

(b) palaikyti juos įgyvendinant tam tikrą sprendimą;

3. Sumažinti komunikacijos trukdymus tarp konfliktuojančių pusių:

(a) nebandykite dominuoti, būti agresyvia, gąsdinti;

(b) nebandykite klaidinti sprendimus, t.y. painioti nuomones su faktais.

4. Sutelkti dėmesį į problemą:

(a) nedidinkite tarpasmeninės  įtampos kritikos pagalba;

(b) rinkite faktus;

(c) dideles problemas skaidykite į smulkesnes; tada spręskite kiekvieną problemą atskirai;

(d) pasiekus susitarimą vienu klausimu, apsvarstykit, kaip galėtumėte susitarti ir kitais klausimais.

5. Identifikuoti ir įžvalgiai   įvertinti priimtus sprendimus:

(a) įvertinkite sprendimų  pasekmes kiekvienai iš šalių;

(b) būkite tikra, kad jūs galite ir turite teisę įgyvendinti susitarimą: kas įgalino, kada ir kaip tai įgyvendinti?

(c) identifikuokite potencialių ateityje įvyksiančių konfliktų pobūdį ir pasistenkite surasti jų sprendimo būdus jau dabar.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *