Dialogas

Svarbiam verslo dialogui būtina tam tikra kvalifikacija, atitinkamas pasirengimas iš retorikos, logikos, filosofijos, individualiosios ir socialinės psichologijos. Didelę reikšmę turi tokios pašnekovo savybės kaip komunikabilumas ir bendroji kultūra.

Štai svarbiausios nuostatos, kurių laikantis galima tikėtis, jog pašnekovas bus patenkintas pokalbiu:

1. Mokėti sudominti partnerį pokalbio nauda jam.

2. Gebėti pokalbio metu kurti abipusio pasitikėjimo atmosferą.

3. Žinoti įtikinimo būdus ir juos naudoti pateikiant informaciją, argumentuojant savo idėjos naudingumą.

Dialoge skiriama argumentavimo technika, konkrečių argumentavimo būdų naudojimo menas ir argumentavimo taktika. Pavyzdžiui, jeigu tai pokalbis su verslo partneriu, tai jis turi pajusti, kad yra reikšmingas, kad jis vertinamas kaip specialistas. Tai galima išreikšti sakiniais: „Kaip jūs galvojate, ar galima įgyvendinti šį pasiūlymą ?“, „Kaip reikėtų daryti įgyvendinant šį pasiūlymą ?“ ir pan.

Kalbėdami kontroliuokime savo kalbą. Todėl patariama kalbėti ramiai, negarsiai, antraip partneris gali susidaryti nuomonę, jog jūs stengiatės palenkti jį į savo pusę. Jeigu kalbėsime tyliai ir neaiškiai, partneris bus priverstas pateikti jums klausimų, kad įsitikintų, jog jus teisingai suprato. Šie du kraštutinumai (per garsi ir per tyli kalba) liudija, kad jūs psichologiškai nepasirengėte pokalbiui.

Nereikia kalbėti pernelyg greitai, ypač pateikiant partneriui naują informaciją, kurią reikia suvokti, apmąstyti. Jeigu kalbame labai greitai, partneris gali susidaryti nuomonę, kad stengiatės įkalbėti jį (priversti patikėti). Tačiau jei kalbėsite itin lėtai, darysite ilgas pauzes tarp žodžių ar frazių, gali susidaryti nuomonė, kad jūs sąmoningai „tempiate“ laiką, stengiatės vilkinti pokalbį. Čia svarbu atsižvelgti į konkrečią situaciją (pvz., jeigu partneris nervinasi, geriau kalbos tempą sulėtinti, o balsą pažeminti).

Reziumuojant galima pasakyti, kad jūsų elgesį turi reguliuoti pokalbio situacija, kuri analizuojama per vizualinį kontaktą. Savo nuomonę reikia argumentuoti dalykiškai, atsižvelgiant ir į partnerio tikslus, pasistengti kalbėti ta kalba, kuria kalba jūsų partneris. Žodžiu, pokalbis turi būti įtikinamas, trumpas ir aiškus.

Labai svarbu, kad pokalbio metu būtu numatyta patogi informacijos fiksavimo forma. Geriausia trumpai užsirašyti – vienu dviem žodžiais, nes rašymas pokalbio metu nesukuria palankaus psichologinio klimato.

Leave Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *